איך משמרים לקוחות?

לקוחות המשרד הם הנכס היקר ביותר שלך!

לשמור את הלקוחות שלך קרוב ללב – איך משמרים לקוחות?

עסקים רבים משקיעים משאבים רבים בשיווק, מכירות ובהשגת לקוחות חדשים, אתגר חשוב מאין כמותו בעיקר נוכח התחרות הקשה בתחום, אך אל לשכוח שהנכס החשוב והמניב ביותר של העסק הם הלקוחות המרוצים של המשרד.

מחקרים מראים כי עלות שימור לקוח קטנה פי 5 מעלות הבאת לקוח חדש. שמירה על לקוחות העסק מרוצים תגדיל במהלך הזמן את הרווחיות ללקוח, תייצר זרם של הפניות ותאפשר צריכה של שירותים נוספים.

אז איך שומרים על לקוחות מרוצים?

  1. הקשיבו, נתחו והסיקו- מידע רב קיים מתחת לאפנו במערכות המשרד. בדקו את השירותים שהלקוחות שלכם צורכים, התדירות, הפניית לקוחות חדשים, תלונות לקוחות. על מנת להרחיב את ההבנה לגבי צרכי הלקוחות שלכם כדאי אחת לשנה לערוך משוב קצר על השירות אותו קיבל הלקוח מכם, להסיק מסקנות ולשפר.
  2. הגדירו רשימת לקוחות VIP – מפו מספר מאפיינים ללקוחות מועדפים, זה יכול להיות היקף פעילות, גודל חברה, פוטנציאל עתידי, קשרים ועוד. השקיעו בקשר אישי עם לקוחות אלה – פגישה אחת לרבעון, טלפון באירועים אישיים, מתנות בחגים וכד'
  3. הלקוח תמיד צודק… – לא תמיד. אבל הוא תמיד הלקוח. לקוח שאינו מרוצה יכול לייצר נזק משמעותי למוניטין של העסק. היו קשובים לתלונות, אמפטיים ורגישים ועשו כל שביכולתכם על מנת להוציא לקוח מרוצה.
  4. תנו ערך מקצועי- נהלו רשימות תפוצה ודוורו מדי חודש מיילים ללקוחות המשרד ובהם מידע חיוני שיכול לסייע להם. תהיו נדיבים ומקצועיים במידע שאתם נותנים.
  5. כנסים ואירועים – ערכו כנסים ואירועי לקוחות. באירועים אלו תוכלו להעניק ללקוחותיכם מידע חיוני, קשר אישי עם עובדי העסק ולאפשר להם לפגוש זה את זה לצורך שיתופי פעולה עסקיים.
  6. רשתות חברתיות- הפעלו דף פייסבוק ודך לינקדאין עסקי. חשוב ביותר לתחזק אותו באופן רציף ולתת בו מידע רלוונטי ובעל ערך אמיתי- מאמרים, טיפים, חדשות מהתחום ועוד.
  7. זכרו שבסופו של דבר אנשים עושים עסקים עם אנשים – השקיעו בקשר עם הלקוחות שלכם, טפחו מערכת יחסים אמיתית ונעימה שתתגמל לאורך שנים את כל הצדדים.

בהנאה ובהצלחה!

 

מאמרים נוספים

שלבים בבניית תקציב

האם הרווחת או הפסדת החודש? – שלבים בבניית תקציב לאורך שנים של ליווי עסקים נוכחנו

ניהול זמן אפקטיבי

עקרונות בניהול זמן אפקטיבי "שתי עובדות על ניהול זמן: א. אין לך שליטה מתי אתה

דילוג לתוכן