כיצד לגרום לעובדים לחייך?

כולנו קמים מדי בוקר לעבודה- חלקנו בשמחה מלאי אנרגיה ומוטיבציה ליום נוסף של עשייה פורה וחלקנו עצבניים ועייפים ורק רוצים "לעבור את היום". רוב האנשים, וכך גם מנהלים, רואים ברמת אנרגיה כנתון שקשור לגורמי אישיות או אהבת המקצוע בלבד. אך האמת היא, שבידי כל מנהל יכולת השפעה גבוהה על רמת האנרגיה של העובדים במשרד.

אנרגיה גבוהה ומוטיבציה של עובדים מעלה את איכות העבודה ותפוקת העבודה ומביאה לתחלופה נמוכה ועובדים מחייכים.

אז מה אפשר לעשות כדי לגרום לעובדים לחייך?

  • הכירו את העובדים שלכם- לכל עובד "מפתח מוטיבציה" שונה. הקדישו זמן ומחשבה על העובדים שלכם ונתחו מה הגורמים המניעים כל אחד ואחת. ישנם עובדים שמונעים מאתגר וישנם כאלה שחשובה להם עבודת צוות ואווירה חיובית.
  • הוקירו על עשיה ומאמץ- שימו לב לעשייה של העובדים ולא רק לתוצאות. אל תקבלו מאמץ, יצירתיות ואיכפתיות כמובן מאליו. עובדים מוערכים תמיד ירצו לתת מעצמם יותר.
  • הקדישו זמן לחניכה- השתמשו בטעויות של עובדים כמנוף ללמידה ולצמיחה. שבו וערכו יחד תהליך למידה מהצלחות ומכישלונות. למידה מעניקה תחושה של עוצמה לקראת התמודדות עם אתגרים חדשים.
  • היו ברורים- בעת מתן משימה חדשה לעובד ודאו כי המשימה הובנה כהלכה וכי העובד יודע מה הצעד הראשון שעליו לעשות.
  • ריתמו את העובדים לחזון המשרד- הפכו את העובדים שלכם לשותפים. ספרו להם על היעדים אליהם אתם שואפים, ספרו להם על הסיבות בגללן בחרתם לעסוק בתחום ועל תחושת השליחות שלכם במקצוע.
  • צרו צוות- ערכו ישיבת צוות אחת לשבוע ובא סבב שיתופים של הצלחות ודילמות. תפרגנו לארוחת צהריים משותפת וצאו אחת לרבעון לערב גיבוש. אנשים אוהבים לעבוד עם חברים!
  • שתפו במידע- ספרו לעובדים שלכם על תקדימים ופסקי דין מעניינים בתחום עיסקוכם, עדכנו בחידושים הקשורים למשרד, התייעצו והקשיבו לדעתם, הפכו אותם למשמעותיים.
  • שמשו דוגמא אישית- הקפידו להשקיע בעצמכם! להגיע בחיוך למשרד, ללמוד ולהתפתח כמנהלים וכעורכי דין ולפעול מתוך תחושה של מתן ערך ותרומה

 

מאמרים נוספים

שלבים בבניית תקציב

האם הרווחת או הפסדת החודש? – שלבים בבניית תקציב לאורך שנים של ליווי עסקים נוכחנו

ניהול זמן אפקטיבי

עקרונות בניהול זמן אפקטיבי "שתי עובדות על ניהול זמן: א. אין לך שליטה מתי אתה

דילוג לתוכן