כללים במתן משוב לעובדים

אחד הכלים העוצמתיים להעלאת מוטיבציה אצל עובדים הוא משוב. המשוב הינו כלי אפקטיבי ביותר להטמעת התנהגות רצויה, העלאת שביעות רצון ומחויבות עובדים, ומספק עבור העובד הזדמנות ללמידה ולצמיחה אישית ומקצועית.

לעיתים מנהלים מבלבלים בין "בקורת בונה" לבין משוב אלו שני מושגים מנוגדים. לרוב בקורת מחלישה את מוטיבצית העובד, מייצרת ניכור כלפי המנהל וצורך להתגונן.

אז איך נותנים משוב לעובד בצורה האפקטיבית ביותר, באופן שתשרת את כל הצדדים?

  1. הגדרת המטרה- מה אנו רוצים שיקרה כתוצאה משיחת המשוב? איזו התנהגות אנו רותים לחזק ואיזו התנהגות אנו רוצים שתשתנה.
  2. בחירת עיתוי- חשוב להקצות מרווח זמן רחב במידה ותתפתח שיחה והעובד ירצה להעמיק. מומלץ לא לערוך את השיחה בשעת כעס או סערת רגשות אלה בצורה במועד שנקבע מראש.
  3. מיקום- רצוי לבחור מקום המאפשר פרטיות וללא הפרעות.
  4. להתחיל בחיובי- להתחיל את השיחה בנקודות חיוביות אותן אנו מעריכים ומוקרים. השתדלו לבחור תכונות והתנהגויות ספציפיות ולחזקן בדוגמאות אמיתיות.
  5. השינוי הרצוי- ראשית, כדאי להשתמש באינטונציה, בשפת גוף ובמילים המעודדות הקשבה ורתימה. שנית, להתייחס להתנהגות או הרגל אותו אנו מעוניינים שהעובד ישנה ולא לאופיו, ובנוסף, להביא דוגמאות ספציפיות והסברים להתנהגות רצויה.
  6. כדאי לתת לעובד אפשרות להציג את העובדות מנקודת מבט ראותו.ההסכמה על העובדות היא קריטית להמשך המשוב.
  7. צרו אזורי הסכמה ושיתוף פעולה – המשוב צריך להתייחס לנקודות שהעובד מסוגל לשנות וירצה לשנות.
  8. תמונה עתידית חיובית- רצוי לסיים בנימה חיובית ואופטימית המביעה את בטחונכם בכך שההתנהגות תשתנה ותביא לצמיחה ושגשוג של כל הצדדים.

מאמרים נוספים

שלבים בבניית תקציב

האם הרווחת או הפסדת החודש? – שלבים בבניית תקציב לאורך שנים של ליווי עסקים נוכחנו

ניהול זמן אפקטיבי

עקרונות בניהול זמן אפקטיבי "שתי עובדות על ניהול זמן: א. אין לך שליטה מתי אתה

דילוג לתוכן