פיתוח מיומנויות ניהול צוות ומנהיגות

להתוות את הדרך ולהשפיע- מהי מנהיגות אפקטיבית וכיצד זו תורמת לשיפור הביצועים ותחושת המחויבות של צוותי העובדים

דוגמה אישית, תקשורת פתוחה, האצלת סמכויות ומתן תחושת ביטחון מהווים את הבסיס לניהול אפקטיבי שמסייע לקדם את הארגון למטרות העתיד. מה המשמעות של להיות מנהל שמשפיע וכיצד זה בא לידי ביטוי בעשיה היום יומית? תובנות ומשמעויות.

להיות מנהל שמשפיע

"דוגמא אישית היא לא מקור ההשפעה העיקרי על אחרים – היא המקור הבלעדי"- הטיב לתאר זאת התיאולוג והפילוסוף אלברט שוויצר . כאשר מנהל מכבד את זמנו ואת הזמן של הכפופים לו הוא מעביר להם את אמות המידה המצופות- מבלי לומר מילה. מכאן נובע כוחו- "ממני תראו- וכך תעשו". לכן להיות מנהל שמנהיג זה עניין מחייב, עליו לצקת משמעות בעשייה של עובדיו, להעניק להם תחושת ביטחון ולאפשר להם לחוות את הרושם שסומכים עליהם- כל אלו משפיעים לחיוב על המוטיבציה הפנימית של העובדים ועל תחושת השייכות לארגון. יחד עם זאת מנהל שמשפיע על עובדיו לא יכול לעשות את העבודה במקומם אלא מחויב להתוות את הדרך.

מנהל שמשפיע מתווה את הדרך

מנהל לא מתנהל- אלא מכוון את חרטום הספינה שהוא משיט אל עבר האופק, עליו לחפש הזדמנויות חדשות וכיוונים להתפתחות, עליו לעסוק במה שחשוב ולא במה שדחוף (על אף שלעיתים יאלץ "לשאת את האלונקה על כתפו" אך רק לזמן מוגבל). על מנת להצמיח את הצוות על המנהל לעבוד עם חזון.

חשיבות החזון במנהיגות ניהולית

החזון הוא זה שנותן את כיוון ההתפתחות, מאפשר למנהלים "להרים את הראש" מהיום יום, להביט קדימה ולהרחיב את המבט אל מטרות העתיד. החזון הוא המצפן, וחשוב שמצפן זה יהיה אל מול העיניים של המנהלים כדי שאלו יוכלו להתקדם מהיום יום אל עבר העתיד. היעדים מסייעים לחלק את החזון למטרות ברורות וישימות על מנת להביא להגשמתו.

כיצד מתנהגים מנהלים, שמצליחים להשפיע על אחרים?

ניתן לזהות סדרת התנהגותיות של מנהלים שמצליחים להשפיע:

  1. אנושיות– מנהלים אלו מחוברים לאנשים, ויודעים להתאים את המשימה לכישורים וליכולות של האדם.
  2. ביטחון- בהירות בכוונות ובמעשים שבאה לידי ביטוי בדרישות ברורות, העדפת העיסוק במה שחשוב- פיתוח עסקי ושימור הקיים. מילתם שווה זהב והרושם סביבם הוא "שיש על מי לסמוך", השגרה מנוהלת, מבוצע מעקב אחר ביצוע והפגישות העסקיות ממוקדות ומסייעות בקידום מטרות החברה.
  3. עצמאות- מנהלים שיתופיים, מעבירי ידע, מלמדים, מכשירים ומאצילים סמכויות ומאפשרים חופש פעולה. עבורם כל מפגש עם אדם או תהליך הוא הזדמנות ללמידה.
  4. פתיחות– רעיונות חדשים, שעשויים לקדם את החברה מתקבלים בברכה, נוקטים בנוהל של "דלת פתוחה" ונגישים לעובדי הארגון.
  5. תקשורת אפקטיבית– יש ביכולתם לרותם את הצד השני למשימה, מוודאים שזה מבין היטב את המוטל עליו ויודע כיצד לגשת לתהליך ולבצע את משימתו באופן מיטבי ויעיל.

מידע על סדנת פיתוח מיומנויות ניהול צוות ומנהיגות  

במסגרת שירותי פיתוח והכשרת מנהלים של חברת הייעוץ  Be-Effective מוצעת סדנת פיתוח מיומנויות ניהול צוות ומנהיגות בהתאמה לארגון.

בסדנה נלמדים כלים ומיומנויות מתוך שלושה עולמות תוכן מרכזיים:
1. הגישה הניהולית- כיצד יש לסגל את מיומנותו של המנהל האפקטיבי

  1. תקשורת הבין אישית
  2. שיגרות ניהול אפקטיביות- שיפור מיומנויות בתחום ניהול סדר היום הארגוני, ניהול פגישות, בניית תוכניות עבודה ועוד.

לפרטים נוספים צרו קשר דרך האתר

מאמרים נוספים

שלבים בבניית תקציב

האם הרווחת או הפסדת החודש? – שלבים בבניית תקציב לאורך שנים של ליווי עסקים נוכחנו

ניהול זמן אפקטיבי

עקרונות בניהול זמן אפקטיבי "שתי עובדות על ניהול זמן: א. אין לך שליטה מתי אתה

דילוג לתוכן