שלבים בבניית תקציב

האם הרווחת או הפסדת החודש? – שלבים בבניית תקציב
לאורך שנים של ליווי עסקים נוכחנו לראות בעלי עסקים רבים המתקשים לענות על השאלה הבסיסית הזאת ועל שאלות רבות נוספות אשר הכרחיות לניהול משרד משגשג. אין שום אפשרות לניהול עסק מצליח, קטן כגדול, ללא שליטה בנתוניו הפיננסיים!
הכלי המרכזי המסייע ליצור שליטה ובהירות בכל רגע ורגע במצב העסק שלך הוא תקציב. תקציב זהו כלי רב עוצמה בחברות גדולות ובעסק קטן כאחד.
מהו תקציב? תקציב הוא למעשה תחזית- תוכנית עסקית שנתית לעסק שלך- בבסיסו יעדי המכירות, תחזית ההוצאות השונות והרווח הצפוי לעסק. התקציב משמש כ- GPS עסקי ומאפשר לנו לעמוד ביעדים שהצבנו.
שלבים בבניית תקציב:
1. מרכזי רווח – מפו את מרכזי הרווח של העסק שלכם. ניתן להגדיר שירותים, שיתופי פעולה עסקיים או את שותפי העסק כמרכזי         רווח.
2. הגדירו יעדים שנתיים וחודשיים – הגדירו יעדים לכל מרכז רווח, על היעדים להישען על נתוני שנים קודמות. יש לקחת בחשבון           גורמים כגון לקוחות שהתווספו או נגרעו, עונתיות ואירועי שיווק מתוכננים. הגדירו יעדים שאפתנים ומאתגרים אך ריאליים.
3. פרקו כל יעד הכנסה לכמות יחידות מכר- כמה עסקאות עלי לייצר בחודש על מנת להגיע אל ההכנסה אותה הגדרנו כיעד.
4. מפו את ההוצאות הישירות של כל מרכז רווח- הוצאות שיווק ייעודיות, כוח אדם, פרסום, תשלום עבור שת"פ עסקי וכו
5. ערכו רשימה של כל ההוצאות החודשיות הקבועות – הוצאות קבועות הן הוצאות אשר אינן תלויות בהיקף המכירות של העסק             לדוגמא דמי שכירות קבועים של משרד או שכר קבוע של מנהל בעסק.
6. רווח צפוי- הציבו בכל חודש את גובה ההכנסה שנקבעה על פי היעדים והחסירו את ההוצאות לכל מרכז רווח ואת ההוצאות               הקבועות של העסק, כך תוכלו לראות את הרווח הצפוי בכל חודש.
7. ערכו בקרה חודשית – עדכנו באופן שוטף את הביצוע בפועל בכל סעיף וסעיף ובחנו האם עמדתם ביעדי התקציב ובמטרות               העסקיות שהוצבו. הבקרה התקציבית תסייע לנו לוודא שאנחנו בדרך אל היעד.
8. חשבו מסלול מחדש- אם הבקרה התקציבית מגלה לנו כי סטינו מהמסלול המתוכנן, יהיה עלינו "לחשב מסלול מחדש" ולנסות             לחזור מהר ככל שניתן לדרך המתוכננת.

בהצלחה!

מאמרים נוספים

שלבים בבניית תקציב

האם הרווחת או הפסדת החודש? – שלבים בבניית תקציב לאורך שנים של ליווי עסקים נוכחנו

ניהול זמן אפקטיבי

עקרונות בניהול זמן אפקטיבי "שתי עובדות על ניהול זמן: א. אין לך שליטה מתי אתה

דילוג לתוכן